Kroniky Narnie (#1): Čarodejníkov synovec

BOOK


Originál: The Chronicles of Narnia: The Magician´s Nephew (#1)
Autor: C. S. Lewis
Vydavateľstvo: Motýľ, 1998
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Digory, Polly
Vedl. postavy: Aslan, Pierko, kráľ a kráľovná, teta Letty
Hl. záporáci: čarodejnica Jádis, strýko Andrew

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Mala som z knižnice požičané 1. vydanie tejto knihy z roku 1998, ktorého obálka sa mi zdá veľmi staromódna a obyčajná. Nové vydanie z roku 2005 u vydavateľstva Slovart je omnoho krajšie a ladí k ostatným obálkam.

Strany?
152 strán deja + venovanie, obsah, o autorovi a slovníček

Filmové spracovanie?
Zatiaľ nie.

Má pokračovanie?
Áno. "7 je Kroník Narnie, príbehov tisíc."

O čo ide?
Je tisíc príbehov Narnie, prečítajte si prvý… Zlý londýnsky čarodejník Andrew úskokom pošle svojho synovca na prieskum do iného sveta, kam sa on sám neodváži. Synovec Digory spolu s priateľkou Polly v ňom objavia miesto, odkiaľ sa dá vchádzať do bezpočtu iných svetov. Hneď prvý, ktorý navštívia, však nevyzerá prívetivo. Je celý mŕtvy a všetko sa v ňom rozpadá. Napoly nechtiac v ňom oživia kráľovnú Jádis, ktorá pred vekmi zabila všetko živé vo svojej krajine špeciálnou kliatbou a chce sa dostať niekam inam. Prinúti ich zobrať ju do Londýna.


Humor?
Nie. 

Nuda?
Na začiatku som knihe nevedela prísť na chuť, ale 2. polovica, ktorá sa odohrávala zväčša v Narnii bola lepšia.

Láska?
Nie.

Akcia?
Nie, žiadne boje.

Napätie?
Iba pri scénach s čarodejnicou.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Happy-end.

Čo som čakala?
Tento diel bol posledným, ktorý som ešte z Narnie nemala prečítaný, dlho som ho zháňala a keď som ho konečne našla v knižnici, ihneď som sa do čítania pustila.

Čo som dostala?
Začiatok bol pre mňa trošku nudný, nebola tam ešte ani Narnia, takže som sa s 1. polovicou knihy piplala aj 2 týždne. Akonáhle deti objavili nové svety, začalo sa to zlepšovať, začala sa vytvárať Narnia a ja som konečne pochopila všetky nezrovnalosti a napojenia, ktoré som v ďalších dieloch nechápala. Nakoniec, sám autor tento diel nenapísal ako 1., ale je už nejak pravidlom, že toto je ten 1. diel - úplný začiatok a stvorenie Narnie.
S hlavnými postavami som problém nemala, boli to deti ako každé iné - báli sa, boli zvedavé, ale aj odvážne. Pri čítaní som konečne pochopila, čo je ten lev Aslan vôbec zač 8D Je to proste Boh. Autor ho vykreslil ako niekoho, kto ovplyvňuje všetko, kto pozná každý svet a vie ich aj vytvárať.
Páčila sa mi myšlienka kúzelných prsteňov aj zázračného ovocia, či hovoriace zvieratá. Bolo to také správne rozprávkové.
Príbeh bol dobrý, ale pre mňa priemerný a boli tam aj také detskejšie dialógy. Rozprávačom bol autor, ktorý sa k čitateľovi niekedy aj doslova prihovára. Kniha je doplnená krásnymi ilustráciami.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3.5 z 5 hviezdičiek


E_V_E   

Komentáre