Zlodejka duší (#1)

BOOK


Originál: Paranormalcy (#1)
Autor: Kiersten White
Vydavateľstvo: Fortuna Libri, 2011
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Evie (Evelyn)
Vedl. postavy: Lend, Lish, Raquel, David, Arianna, Jacques, Cresseda
Hl. záporáci: Vivien, Reth, Fehl

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti - upíri, vlkolaci, víly

Obálka?
Nádherná, len Evie na obálke by sa mohla aj trochu usmiať, vzhľadom na jej povahu v knihe 8D
Ale jedna vec mi strašne vadí a to, že na prednej strane je odporúčanie od inej autorky. Nech to strčia na druhú stranu, keď chcú, ale podľa mňa to tam iba zbytočne zavadzia. V poslednom čase sa na knihách neustále objavujú chvály od iných autorov jedine kvôli reklame. Ale vzhľadu obálky to len škodí!

Strany?
340 strán deja + venovanie, obsah a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Zatiaľ nie.

Má pokračovanie?
Áno - Nikto nie je bez viny (#2) a ešte bude aj 3. časť.

O čo ide?
Hrdinka románu má veľmi zvláštne povolanie: pracuje v Medzinárodnej agentúre pre kontrolu nadprirodzených bytostí (MAKNAB). Bežne sa stretáva s upírmi a vlkolakmi, jej najlepšia priateľka patrí medzi morské panny a nová láska je paranormál, ktorý na seba dokáže brať najrôznejšie podoby. Hoci jej trochu prekáža, že je ochudobnená o bežné radosti vrstovníkov, vedie pomerne spokojný život. To sa má však čoskoro zmeniť... Paranormálne bytosti začínajú z neznámeho dôvodu umierať a okolo Evie sa zrazu dejú zvláštne veci. Náhle sa na scéne objaví Zlodejka duší a Evie ide o život...

Humor?
Hlavná hrdinka je neobyčajne vtipná 8D Dokáže trepnúť také hlášky, že padám smiechom 8D a to hlavne keď vedie svoje vnútorné ironické monológy alebo flirtuje s chlapcom 8D

Nuda?
V žiadnom prípade 8D Evie má nesmierne zaujímavý život a dosť nabitý program, takže o zábavu a akcie je postarané.

Láska?
Evie sa zamiluje do chlapca, ktorého sama chytí pri vlámaní sa do centrály MAKNAB-u. Je to nadprirodzená bytosť, ktorá takisto dokáže flirtovať a vyzerať sexi aj keď je v cele 8D 

Akcia?
Raz za čas treba ponaháňať a označkovať pár upírov, vlkolakov, strigy či kadečo iné, čo má na starosti Evie.

Napätie?
Prvá polovica knihy bola pre mňa neustála sranda 8D takže napäté situácie prišli až potom, keď bola na tom s nervami hlavná hrdinka zle 8D 

Smrť?
Áno, bohužiaľ, autorka zabila okrem zlých aj nejaké moje obľúbené postavy 8_(

Koniec?
Relatívne happy-end, ako sa to vezme 8D Určite som zvedavá na ďalšiu časť 8)

Čo som čakala?
Veľa nadprirodzených fantasy bytostí na jednej kope 8D

Čo som dostala?
Poriadnu blonďatú kick-ass hrdinku, ktorej najmilovanejšia farba je ružová 8D
Ďalšia kniha, ktorá sa dostala do môjho TOP listu najobľúbenejších kníh 8)
Hlavná hrdinka mi bola sympatická hneď na začiatku, až ma zarazil ten kontrast - blonďatá ružovučká 16-ročná dievčina s poriadnou gurážou a odvahou nakopať zadky upírom aj vlkolakom!
Ďalšia vec, ktorou ma úplne dostala, bolo jej meno. Oslovovali ju Evie, volala sa Evelyn. Skúste hádať, ako sa volám ja?! 8D Evelin, presne tak. Mám rovnaké meno ako hlavná hrdinka knihy, až na to, že ja sa píšem s mäkkým i 8D Už len kvôli tomu by som si knihu hneď zamilovala 8D
Ďalej, totálne super sexi chlapec menom Lend! 8P Autorka mu vymyslela neobyčajne zaujímavú a neotrepanú nadprirodzenú schopnosť! Okrem toho, že to bol chlapec na zožratie, samozrejme 8D
Bola som ale strašne nasrdená na druhý mužský element v knihe - Reth - vílí chlapec, ktorý si na Evie strašne nárokoval. Víly vôbec nie sú v tejto knihe nádherné a nápomocné bytosti. Sú to mrchy najvyššieho stupňa! A tento nový pohľad na ne sa mi veľmi lúbil 8D
Autorka ma dokonca nechala tápať, aby som sama uhádla, ako tá a tá nadprirodzená bytosť vznikla. Každej dala takú minulosť, ktorú potom aj vedela vysvetliť 8)
Prvú polovici knihy som sa prehýbala od smiechu 8D Potom to nabralo miernu otočku - náhle sa hrdinovia ocitli v úplne inom prostredí, ale stále riešili popri "žití" predchádzajúce problémy. Túto otočku som takisto veľmi ocenila, dodalo tomu iný pohľad aj keď viac sa mi páčili scény v MAKNAB-e, na konci bolo viac tej serióznejšej akcie či nadprirodzených problémov.
Z tejto knihy bude úžasný komediálno-romantický film 8D 
Odporúčam ju každému, kto miluje fantasy a všetky druhy nadprirodzených bytostí a chce sa poriadne neviazane zasmiať 8D 

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. nad touto knihou som rozmýšlala a po tvojej recenzii sa na po nej možno pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ju určite odporúčam 8) mne sa velmi páčila 8) už sa teším na 2. diel 8)

      Odstrániť
  2. No, mne sa prvý diel veľmi nepáčil, mylné očakávania...=) Za to dvojku som si užila.^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak vidíš, ja som si túto knihu totálne zamilovala 8D možno pôsobí pri čítaní takým detskejším (pre 14-17 ročných) dojmom, ale ja som sa pri nej nenudila 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára