Kroniky Narnie (#4): Princ Kaspián

BOOK


Originál: The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (#4)
Autor: C. S. Lewis
Vydavateľstvo: SLOVART, 2005
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Peter, Susan, Edmund, Lusy, princ Kaspián
Vedl. postavy: Aslan, Trubkin, Ričipíp, Hubojed, Nikabrik
Hl. záporáci: Miraz

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Krásna, moderná.

Strany?
214 strán deja + venovanie, obsah a mapa

Filmové spracovanie?
Áno.

Má pokračovanie?
Áno. "7 je Kroník Narnie, príbehov tisíc."

O čo ide?
Štvorica detí zo „skrine na šaty“ sa opäť dostáva do Narnie – tentoraz celkom nečakane a proti svojej vôli – jednoducho ich akási mocná mágia stiahne z lavičky na železničnej stanici, kde čakali na vlak. Svoje bývalé kráľovstvo nachádzajú totálne zničené, hrad v troskách, všetko zarastené hustým lesom. Ocitli sa tam totiž o stovky, možno aj tisíce rokov neskôr. Stretnú sa s trpaslíkom, ktorý im vyrozpráva, čo sa deje a prečo tam sú.

Humor?
Nachádzajú sa tam vtipné hlášky 8D

Nuda?
O dobrodružstvá nie je núdza.

Láska?
Súrodenecká, ale vo filme je ukázaný aj jemný flirt medzi Susan a Kaspiánom 8D

Akcia?
Boje počas celej knihy.

Napätie?
Dosť často sa tam bojuje, takže vznikajú aj napäté situácie.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Víťazstvo dobra nad zlom + smutný odchod hlavných hrdinov.

Čo som čakala?
Najprv som videla film a preto som očakávala od tohto dielu asi až príliš veľa.

Čo som dostala?
Páčil sa mi viac film. To je skutočnosť, ktorú nemôžem ignorovať. Neuberá to však na príbehu, skvelom deji či postavách. Princ Kaspián bol proste čarovný 8) a s každým ďalším dielom treba mať v zálohe nové postavy, urobia príbeh zaujímavejším. Kniha to bola dobrá, ale tak ako pri dieli Lev, šatník a čarodejnica, bola písaná trochu viac detským spôsobom. Teda pre mňa. Proste mám radšej zložitejšie a dlhšie vety 8D Inak nemala núdzu o rôzne prostredia, postavy a boje.
Kniha je doplnená o krásne obrázkové ilustrácie 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre