Twilight sága (#2): Nov

BOOK


Originál: New Moon (#2)
Autor: Stephenie Meyer
Vydavateľstvo: TATRAN, 2008
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Bella, Edward, Jacob
Vedl. postavy: šerif Swan, Carlisle, Alice, Rose, Jasper, Emmet, Esme, Mike, Jessica, Angela, Eric
Hl. záporáci: Laurent, Victoria, Volturiovci

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti - upíri, vlkolaci

Obálka?
Krásna, vystihujúca hlavný nadprirodzený druh v knihe 8D krv = upíri

Strany?
514 strán deja + obsah, venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Áno, sfilmovaný je aj veľmi populárny 2. diel ságy - Nov (2009).

Má pokračovanie?
Je pokračovaním úspešného 1. dielu - bestselleru Súmrak (#1) a má 2 ďalšie pokračovania - Zatmenie (#3) a Úsvit (#4).

O čo ide?
Pre Bellu Swanovú má jedna vec oveľa väčší význam ako jej vlastný život: Edward Cullen. No zaľúbiť sa do upíra je oveľa nebezpečnejšie, ako by si vôbec dokázala predstaviť. Edward ju už raz zachránil z pazúrov zlého upíra, no až teraz, keď ich odvážny vzťah ohrozuje všetko, čo im je blízke, si začínajú uvedomovať, že ich problémy sa zrejme iba začínajú. Navyše, na scéne je nový druh bytosti, nechtiac prebudenej upírmi, ktorý sa tiež vtiera do života Belly.
Autorka opäť neodolateľným spôsobom spája romantiku s napätím a nadprirodzenými javmi. Táto milostná upírska sága, strhujúca, plná vášne a prekvapujúcich zvratov, nastúpila na cestu k literárnej nesmrteľnosti.

Humor?
Jacob vie dať riadne hlášky 8D

Nuda?
No, tu sa nám náš hlavný upírsky hrdina odobral na dlhý výlet, takže tu boli nejaké hluché miesta. Neskôr ich šikovne vyplnil Jacob 8)

Láska?
Pokračovanie romance medzi Bellou a upírom - Edwardom. Avšak nastala kríza, kde si upír už fakt uvedomil, že ju môže zabiť, takže sa rozhodol opustiť ju, aby ju ochránil.
A keďže záujemcovia o Bellu sa nájdu viacerí, tak sa na scénu dostavil nový HOT chlapec - Jacob, ktorý je čírou náhodou vlkolak. Hl. hrdinka sa zamotá evidentne do všetkého 8D

Akcia?
Keď sa ponevierate s partou vlkolakov, tak sa nájdu akčné scény. Takisto na konci pri veľkej záchrane milovaného.

Napätie?
Našlo sa veľa takých situácii, kde som si hovorila - "Bože urob niečo" a "Aaach!".

Smrť?
No, upíri a vlkolaci...takže áno aj smrť.

Koniec?
Návrat stratenej lásky, ale nastolenie nových problémov s najlepším kamarátom + po hl. hrdinke ide vražedná pomstuchtivá upírka.

Čo som čakala?
Tak toto nie 8D Myslela som si, že Edward a Bella budú dačo pekné a nebezpečné riešiť.

Čo som dostala?
Napokon som dostala milostný trojuholník, nový druh nadprirodzenej bytosti a kopu problémov 8D Páčilo sa mi vyobrazenie vlkolakov, bolo to premyslené. Bellu som za to, že vpodstate namotala ďalšieho super HOT chlapca nenávidela 8D ale nemôžete s ňou nesúcítiť, keď má toľko prúserov. Nelúbilo sa mi, že Edward na dlhé mesiace odišiel. Síce to bolo z ušľachtilých dôvodov, ale tak bolo mi za ním smutno 8D Navyše Jacob sa mi zdal ako taký mladší po uši zamilovaný chlapec, čo nevie čo zo sebou 8D Ale mal dobrú a milú povahu 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Mě se tenhle díl snad líbil nejvíc (nečetla jsem 3 :D) a taky jako jediný jsem ho četla víckrát! Zaprvé se mi líbilo, jak Meyerová popsala Belliny pocity a halucinace :D ;) Trošičku mě zklamal konec, protože se mi nikdy zvlášť nelíbil Edward, ale Jacoba jsem měla v oblibě ještě míň :D A film se mi taky strašně líbil, musím říct, že herci v tomto díle byli nejhezčí :D :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára