Harry Potter (#3): Väzeň z Azkabanu

BOOK


Originál: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (#3)
Autor: J. K. Rowling
Vydavateľstvo: IKAR, 2001
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Harry Potter
Vedl. postavy: Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Sirius Black, Remus Lupin, Ginny Weasleyová, Albus Dumbledore, Severus Snape, Hagrid, profesorka Trelawneyová, Nevill Longbottom, Minerva McGonagalová, Draco Malfoy, Fred Weasley, George Weasley, Colin Creevey, ...
Hl. záporáci: dementori, Peter Pettigrew

Žáner?
fantasy - čarodejníci

Obálka?
Detská.

Strany?
429 strán deja + obsah, venovanie a "Kto je J. K. Rowlingová?"

Filmové spracovanie?
Áno, z roku 2004.

Má pokračovanie?
Áno, ďalšie 4 časti.

O čo ide?
Pokračovanie príbehu o mladom čarodejníkovi Harry Potterovi, ktorí nastupuje do 3. ročníka Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. Všetko by bolo v poriadku, ak by z obávaného čarodejníckeho väzenia - Azkaban, neutiekol jeden z najnebezpečnejších väzňov. Čírou náhodou má namierené priamo do Rokfortu za Harrym. Medzitým však na Rokfort poslali strážcov Azkabanu - dementorov, ktorý sú horší než samotná smrť. Harry sa s pomocou nového (a už aj najobľúbenejšieho) učiteľa Obrany proti čiernej mágii začne učiť, ako sa pred dementormi chrániť. V tomto dieli má menej priestoru Ron, pretože sa nezúčastní cestovania v čase, ktoré Harry a Hermiona na konci absolvujú, aby zachránili nevinných.

Humor?
Vtipné hlášky a dialógy študentov 8D Tiež som sa dobre nasmiala na Ronovom a Hermioninom nepretržitom hádaní.

Nuda?
Nie, v knihe sú rôzne udalosti v škole a odhaľovanie tajomstva, kto je vlastne Sirius Black.

Láska?
Priateľstvo hl. hrdinov, ale aj menšie romantické splanutie.

Akcia?
Utekanie pred vlkolakom, boj s dementormi.

Napätie?
Pri vyriešení záhady a chytenie zradcu (ktorý ale potom znova utiekol), pri cestovaní v čase.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Objavenie nového člena rodiny a zistenie niektorých tajomstiev o smrti Harryho rodičov.

Čo som čakala?
Čakala som už aj nejakú romancu mladistvých, ale to tam ešte až tak nebolo 8D

Čo som dostala?
Tu sa mi hrozne lúbilo, že sme sa odklonili trochu od zlého Voldemorta, že sa našlo niečo nové, ale predsa veľmi zaujímavé. Postava Siriusa Blacka sa mi veľmi páčila, Remus Lupin bol úžasný učiteľ, takého by som si priala 8D Krásnou vsuvkou bolo cestovanie v čase na konci knihy. Autorka dobre rozpísala, čo sa deje v prítomnosti aj v minulosti naraz, keď prítomnosť vidí svoju minulosť 8D Komplikované...ale veľmi dobré. 


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre