Harry Potter (#1): Kameň mudrcov

BOOK


Originál: Harry Potter and the Philosopher´s Stone (#1)
Autor: J. K. Rowling
Vydavateľstvo: IKAR, 2000
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Harry Potter
Vedl. postavy: Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Albus Dumbledore, Severus Snape, Hagrid, Nevill Longbottom, Minerva McGonagalová, Draco Malfoy, Fred Weasley, George Weasley, profesor Quirell, ...
Hl. záporáci: Voldemort

Žáner?
fantasy - čarodejníci

Obálka?
Detská.

Strany?
312 strán deja + obsah a venovanie

Filmové spracovanie?
Áno, z roku 2001.

Má pokračovanie?
Áno, ďalších 6 častí.

O čo ide?
Príbeh o mladom čarodejníkovi, ktorý si so sebou vláči hrozný kríž z minulosti, o ktorom ani veľa nevie. Je slávny pre niečo, čo si nepamätá a čo mu zabilo rodičov. Až do svojich 11 rokov je obyčajný chlapec, ktorý žije u rodiny svojej tety. Ja by som jeho život nazvala až psychickým trýznením, pretože sa k nemu správajú ako k handre. Keď zistí, že je 100% čarodejník, najprv tomu ani neverí, ale názor zmení, keď uvidí všetky tie úžasné veci v "Šikmej uličke", počnúc čarodejnými prútikmi a knihami až po skákajúce čokoládové žaby či lietajúce metly. Začne študovať na Rokfortskej škole čarodejníckej, kde si okamžite získa priateľov, ale aj závistlivých nepriateľov. Čakajú na neho dobrodružstvá a kúzla o akých sa mu ani nesnívalo. Avšak zlý nepriateľ z minulosti sa po 10 rokoch vracia na scénu, aby dokončil to, čo sa mu vtedy nepodarilo - zabiť Harryho Pottera

Humor?
O vtipné hlášky študentov nie je núdza 8D

Nuda?
Je to typická knižka pre mladšie deti, na ktorej som ja vyrastala 8D takže som sa pri nej určite nenudila. V čarodejníckom svete sa vždy niečo dialo.

Láska?
Nie, len dobré priateľstvo...zatiaľ 8D

Akcia?
Súboj o Kameň mudrcov na konci knihy a pri najúžasnejšej hre na svete - metlobale 8D

Napätie?
Pri riešení rôznych záhad a porušovaní školských pravidiel.

Smrť?
Iba tomu, kto si to zaslúži.

Koniec?
Všetko dobre dopadlo, ale škola má až 7 ročníkov, takže našich hrdinov čaká v ďalších dieloch ešte veľa dobrodružstiev.

Čo som čakala?
Mala som asi 10 rokov, keď som knižku prvýkrát čítala a vtedy mi priznám sa veľmi neučarovala 8D Asi som ešte nebola ten správny knihomol 8D Potom keď som mala asi 12 rokov, som si knižku znova otvorila a celá séria ma úplne pohltila 8D

Čo som dostala?
Séria o Harry Potterovi je pre mňa akousi matkou všetkých kníh. Boli to prvé knižky, ktoré som riadne čítala a bola som schopná po prečítaní poslednej strany začať čítať odznova 8D Všetky časti mám prečítané asi 10 krát a poznám ich aj naspamäť.
Kameň mudrcov mi ukázal ten nový svet čarodejníkov, ktorý je pre mňa doteraz fascinujúci. Príbeh je dobre rozpracovaný, autorka nás zoznamuje s rôznymi magickými bytosťami a kúzlami. Skoro každá vedľajšia postava mi je sympatická a má úžasnú povahu. Okrem hlavnej trojice patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy jednoznačne Severus Snape či Draco Malfoy 8D Asi som proste zaťažená na Bad boys 8P
Knihu by som odporučila mladšej generácii, pretože by mohla byť dobrým začiatkom pre ich lásku ku knihám. Tí, ktorí sme na tejto sérii vyrastali, sme schopní knižky odznova a odznova čítať, ale tie decká, ktoré to v čase Harry Potter boomu ešte nevnímali, by mohli začať práve s touto knihou, ak ich rodičia chcú viesť k čítaniu, čo si myslím, že by mali.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

Zverejnenie komentára